PEUGEOT 408 jest zupełnie nowym modelem w gamie samochodów francuskiego producenta. To pojazd, za którym według opinii wielu recenzentów, ogląda się na ulicy większość przechodniów. Auto jest z założenia bardzo nieszablonowe, a względem klasyfikacji samochodów na rynku europejskim, plasuje swoją lokatę gdzieś pomiędzy segmentem C i D. Śmiało zatem można nazwać go kompaktową limuzyną, będącą w stanie spełnić najśmielsze oczekiwania kierowców.
PEUGEOT 408 odejściem od standardów
Samochód doskonale wypełnia lukę pomiędzy panującymi od dawna modelami 308 i 508. Jest czymś zupełnie nowym na rynku motoryzacyjnym, gdyż pomimo znajdowania się na pograniczu segmentów kompaktowego i średniego, ten poniekąd przypomina sporych rozmiarów crossovera. Zdecydowanie przemawiają za tym osłony nadkoli oraz często nielakierowany tylni zderzak. Do tego wszystkiego dochodzi dobrze zorganizowane, przestronne wnętrze o niewątpliwie eleganckiej, jak przystało na PEUGEOTA stylistyce. Przetłoczenia na poszczególnych elementach karoserii wraz z opadającym rodem z coupe dachem, to doskonałe dowody na to, że samochód ten jest mieszanką przeróżnych stylów.
Francuzi od zawsze mieli tendencję do łamania schematów i wyznaczania nowych ścieżek. Nie bez powodu model 408 stał się mocno rozchwytywanym samochodem, a wielbicieli motoryzacji wreszcie zadowolił powiew świeżości na rynku motoryzacyjnym.
Wymiary, dane techniczne i silniki
W każdej z wersji, nowy PEUGEOT 408 mierzy 469 cm długości oraz 185 cm szerokości. Jego rozstaw osi to 278 cm. Minimalna pojemność bagażnika liczy 471 l, a po złożeniu siedzeń sięga nawet 1545 l. Samochód wyszedł na rynek w kilku wersjach silnikowych. Najczęściej spotykaną jest obecnie jednostka napędowa PureTech EAT8 o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM. Opinie o tym silniku są zawsze bardzo dobre. Doposażony w turbinę, charakteryzuje się spalaniem rzędu 5 l/100 km.
Osoby szukające nieco nowszych i mocniejszych rozwiązań, mogą nastawić się na ofertę PEUGEOTA 408 z napędem hybrydowym typu plug-in, dostępną u dealera Grupy Zdunek. Zespół napędowy składa się z benzynowego silnika PureTech o mocy 180 KM (132 kW) bądź 150 KM (110 kW), w połączeniu z solidną jednostką elektryczną o mocy 81 kW. To wszystko dopełnione jest automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów e-EAT8.
Dla kogo nowy PEUGEOT 408?
Zakup nowego PEUGEOTA 408 okaże się trafny dla kierowców, którzy oczekują od samochodu zdecydowanego komfortu i przyjemności z jazdy. Sam pojazd dobrze się prowadzi, jest wygodny i ma bogate wyposażenie. Wizualnie również robi niemałe wrażenie, a to za sprawą całkowicie innej niż dotychczas koncepcji. Sam pojazd, pomimo fabrycznego zastosowania w nim 20-calowych felg, świetnie nadaje się do jazdy miejskiej. Miękkie zawieszenie pozwala nie odczuwać zbyt mocno kolein na drodze, a dodatkowo dobrze radzi sobie z pokonywaniem zakrętów i nagłą koniecznością zmiany pasa ruchu.
Elegancki design i przestronne wnętrze okaże się w pełni wystarczające zarówno dla osób poruszających się samotnie, jak i tych podróżujących z całą rodziną. PEUGEOT 408 to samochód, w którym bezapelacyjnie da się wyczuć przyspieszenie i dynamikę wynikającą z przemieszczania się po nawierzchni asfaltowej. Jest przeznaczony głównie dla kierowców stawiających wrażenia z jazdy na równi z komfortem i pragnących od auta czegoś więcej, niż tylko przemieszczania się z punktu „A” do punktu „B”. Przez wzgląd na swoją unikatowość, ciężko znaleźć konkurenta dla tego modelu, a jego fenomen pozostanie obecny przez długie lata.