Peugeot 308 III generacji – co warto wiedzieć o tym samochodzie?
Peugeot ceniony jest przez kierowców na całym świecie. Marka działa nieprzerwanie od 1810 roku, oferując kolejne generacje niezawodnych, wysokiej jakości samochodów. Jednym z lepszych i chętniej wybieranych przez kierowców jest Peugeot 308. Modele pierwsze i drugiej generacji cieszyły się ogromnym uznaniem. W 2021 roku został zaprezentowany Peugeot 308 trzeciej generacji. Co warto o nim wiedzieć?
Historia Peugeota 308 – wszystkie generacje
Wszystko zaczęło się w 2007 roku, gdy Peugeot 308 I zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Szybko wzbudził zainteresowanie, między innymi z powodu tego, że był oferowany z szeroką gamą silników – benzynowych (1.4 95 KM, 1.6 120 KM i 1.6 THP 150, 175 i 200 KM), ale też diesla (1.6 90 KM i 110 KM) i 2.0 (136 i 163 KM).
Podobnie jak we wcześniejszym modelu 307 postawiono na ten sam rozstaw osi, z tym że Peugeot 308 I zyskał gabarytowo – jest dłuższy i szerszy od poprzednika, co zwiększyło komfort użytkowania tego pojazdu, bo znalazło się w nim więcej miejsca dla pasażerów. Peugeot 308 II generacji dostępny jest w sprzedaży od 2013 roku. Zadebiutował podobnie jak 308 pierwszej generacji – we Frankfurcie (na targach Motor Show w 2013 roku). Docenili go nie tylko kierowcy, ale i znawcy motoryzacji, przyznając prestiżowy tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2014. Nowy Peugeot 308 3-generacji zadebiutował w marcu 2021 roku. Poznajmy go lepiej!
Peugeot 308 III – podstawowe parametry. Jak się przedstawiają?
Francuski kompakt prezentuje się inaczej niż poprzednik, zdecydowanie bardziej nowocześnie. Po raz pierwszy dostępny jest z trzema rodzajami napędu – benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym typu plug-in. Zachwyca jego atrakcyjne wyposażenie, między innymi zaawansowane systemy wspomagania prowadzenia czy i-Cockpit z systemem multimedialnym z dostępem do internetu.
Nowy 308 mierzy (w wersji hatchback) 436,7 cm długości, 185,2 cm szerokości i 144,1 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 267,5 cm. Jeśli chodzi o inne podstawowe parametry, to warto zwrócić uwagę na dość duży bagażnik o pojemności 412 litrów, który można znacząco powiększyć – do 1312 l (a wersjach hybrydowych wygląda to trochę inaczej: 361-1271 l.).
Co zwraca szczególną uwagę?
Jak się okazuje, najwięcej zmian pojawiło się w kwestii multimediów. Opcjonalny system audio marki Focal złożony z 10 głośników o łącznej mocy 690 W to nie wszystko, gdyż właściciele nowej wersji Peugeota mogą korzystać też z wirtualnego zegara przekątnej 10 cali z efektem 3D. Jak warto zauważyć, ten zegar znany jest z Peugeota 308 II generacji.
Na uwagę zasługuje też nastrojowe oświetlenie wewnątrz pojazdu. Do wyboru jest 8 kolorów podświetlenia. Projektanci zatroszczyli się o to, by kierowca i pasażer zyskali jak najbardziej komfortowe warunki podróżowania. Zadbają o to fotele AGR z funkcją masażu i 10-kierunkową regulacją. Komfort jazdy podniesie też bez wątpienia podgrzewana kierownica.
Nowy Peugeot – ile kosztuje?
To oczywiście zależy od wersji. Biorąc pod uwagę samochody z silnikami 1.2 PureTech/110 KM oraz PureTech/130 KM, najtańszy z oferowanych występuje w cenie 90 300 zł. Natomiast Peugeot 308 z turbodieslem kosztuje od 104 500 zł. Pojazdy z większą pojemnością silnika oczywiście są droższe: 1.6 PureTech Hybrid/180 KM kosztuje 139 200 zł (Active Pack). W przypadku innych wersji kształtuje się to następująco 146 700 zł (Allure), 150 100 zł (Allure Pack), 160 200 zł (GT) oraz 169 100 zł (GT Pack), natomiast za wariant 1.6 PureTech Hybrid/225 trzeba zapłacić 167 100 zł (GT) oraz 176 000 zł (GT Pack).
Odwiedzając salon samochodowy Peugeot dowiemy się o tym samochodzie najważniejszych informacji – nie tylko, co do jego parametrów, osiągów i wyposażenia, ale przede wszystkim dokładnych cen.